Kazys Saja „Reptilija” (2 pamoka) – 7 klasės literatūros pamoka

Tema. Kazys Saja. „Reptilija“.

Tikslai:

•    mokytis charakterizuoti veikėjus iš jų kalbos;
•    lavintis sakytinės kalbos įgūdžius, atsakinėjant į klausimus;
•    ugdytis kūrybinius gebėjimus vaidinant.

Pamokos tipas ir forma. Dramos analizės ir apibendrinimo (pokalbis).

Metodai ir būdai: euristinis pokalbis, euristinė užduotis.

Mokymo priemonės (pagrindinės ir papildomos):

1.    Urba K. Knygų valandos. 7 klasė, II knyga. K., 2002.

Literatūra:

1. Aktyvaus mokymosi metodai. V., 1998.
2. Ruseckienė L. Literatūros pedagogikos studijos. – V., 2001.

Pamokos situacija

Praeitą pamoką buvo skaitoma Kazio Sajos pjesė „Reptilija“, plečiamos literatūros teorijos žinios (aiškinamasi remarkos terminas ir paskirtis dramoje), gilinamasi į keliamas problemas.

Šią pamoką bus skirta kūrinio analizei ir apibendrinimui.

Kitą pamoką mokiniai skaitys J. Apučio kūrinėlį „Nesmagu, kad liekat vienas“, gilinsis į kūrinyje keliamas problemas, aptars veikėjo paveikslą.

Pamokos struktūra, metodai, laikas Mokytojo veikla Mokinio veikla
I. Įvadiniai darbai.

(5 min.)

Pamokos pradžioje mokytojas trumpai primena, ką su mokiniais išsiaiškino apie pjesę praeitą pamoką, ir sako, kad šiandien analizuos toliau veikėjų paveikslus, ruošis dramos ištraukos vaidinimui.
II. Teksto suvokimo gilinimasPokalbis

(10 min.)

Klausia:

1. Kas šioje pjesėje Jums pasirodė artima?

1. Visų pirma tai, kad dramos veiksmas vyksta mokykloje, mums gerai pažįstamoje ir artimoje aplinkoje, veikėjai taip pat panašūs į mus, gal net mūsų amžiaus, taip pat visos problemos, kurios čia gvildenamos galimos ir dabartinėje mokykloje.
2. Kokie pjesėje ryškėja mokytojos ir mokinių santykiai? Pagrįskite teiginius citatomis. 2. Mokiniai krečia mokytojai išdaigas, tačiau nepiktybiškai, labiau savo malonumui, dėl juoko, o mokytoja nelabai ir pyksta dėl to (net pati pabando pakartoti šunybę su sulūžusia kėde Robertui ir tai jai sukelia juoką pačiai). Mokinių ir mokytojos santykius rodo ir tai, kaip jie auklėtoją vadina – Reptilija (neigiama žodžio reikšmė). Tačiau auklėtoja su savo mokiniais sugeba ir pasikalbėti, nors nelabai atvirai, ir susitarti (dėl naujoko globos ), ir bando nusileisti iki jų lygio, t.y. būti slaptos veiklos bendrininke.
3. Kokie auklėtojos ir Knystautienės santykiai? 3. Knystautienė labai nervinga, visada skubanti moteriškė, o auklėtoja ramesnė, tai turi įtakos jų bendravimui. Knystautienė, būdama landi ir įkyri, įkyri auklėtojai, tad ši bando kuo mažiau turėti su ja reikalų (jos priekaištams ir į klausimus atsako trumpai ir aiškiai). Bet tai, kad Knystautienė su auklėtoja aptarinėja savo pirkinius, rodo ne tik dalykinį bendravimą, bet jau šiek tiek artimesnį.
Euristinė užduotis(10 min.)
Mokytojas skirsto mokinius į keturias grupes. Kiekviena iš grupių išrenka citatas, kurios charakterizuotų vieną iš veikėjų:

a) Auklėtoja

b) Knystautienė

c) Robertas

d) Arūnas

Galimos įvairios citatos.
Trumpai kiekviena iš grupių pristatopasirinktą veikėją.
III. Apibendrinimas (10 min.) 1. Ar galima sakyti, kad autorius veikėjus šaržuoja? (vaizduoja pajuokiamai) Ir jei taip, tai kokius ir kaip? 1. Taip, bet ne visus. Labiausiai Knystautienę. Ji nuolat skuba, apsikrovus darbais, popieriais, visad nervinga. Pajuokiamas joks toks beprasmis skubėjimas, kuris neduoda jokių rezultatų, taip pat patiklumas (scenoje su batais – ją mokinys sugeba lengvai apgauti), labai greit išvedama iš kantrybės.
Kūrybinė užduotis(10 min.) Pamėginkite suvaidinti / išraiškingai paskaityti dialogus nuo „ – Klausyk, tai tu vis dar čia? <…> O vambuolės irgi?“ Jei mokiniai vaidina šią sceną – jiems skiriamos dar 5 minutės laiko pasiruošti. / Išraiškingai skaito vaidmenimis.

______________________________________

Daugiau apie tai skaitykite:

Kazys Saja “Reptilija” (1 pamoka) – 7 klasės literatūros pamoka
Motiejaus Valančiaus „Palangos Juzė“ – 7 klasės literatūros pamoka (pirma pamoka)
Motiejaus Valančiaus „Palangos Juzė“ – 7 klasės literatūros pamoka (antra pamoka)
Rėjus Bredberis „Kosmonautas“ (I pamoka)- lieteratūros pamoka 7 klasėje
Rėjus Bredberis „Kosmonautas“ (I pamoka)- lieteratūros pamoka 7 klasėje
J. APUTIS “NESMAGU, KAD LIEKAT VIENAS” – literatūros pamoka 7 klasėje
Vytautas Petkevičius “Molio Motiejus – žmonių karalius” – 7 klasės literatūros pamoka
Vytautė Žilinskaitė “Viso pasaulio tetos” – 7 klasės literatūros pamoka

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *