Pamokos analizė – pavyzdys (II dalis)

I. Pamoka prasidėjo darbui paruoštoje klasėje: lenta buvo nuvalyta, kempinė išplauta, bet dėl žvarbaus oro lauke patalpa neišvėdinta. Mokytoja darbui su dešimtokais buvo pasiruošusi. Nors pamokos metu naudojo kaip vaizdinę priemonę lentą, tačiau jos visai pakako, kad būtų išaiškinta nauja pamokos tema ir klasėje vyktų darbas.

II. Pamokos tipas – naujos temos išdėstymas, praėjusios trumpas pakartojimas skaitant namų darbų užduotis. Tokia pamoka pasirinkta tikslingai, nuosekliai, atsižvelgiant į tai, ką mokiniai jau mokėsi. Informacija pateikiama ne padrikai, o pirmiausia priminus ir pakartojus tai, ką mokiniai jau turėjo žinoti. Pakankamai tikslingai buvo paskirstytas pamokos laikas: pirmiausia kaip įžanga buvo patikrinti namų darbai, taip prisiminta mokytasi tema, tada buvo išdėstyta nauja medžiaga ją siejant su jau išmokta. Naują medžiagą mokytoja įtvirtino skirdama mokiniams pratimus iš vadovėlio.

III. 1. Pamokos pradžia ir pasiruošimas, nusiteikimas darbui ilgai neužtruko. Mokytoja buvo punktuali, mokiniai taip pat. Mokytoja, įėjus į klasę, pasisveikino, iškart nuteikė darbui, pradėjo tikslingai ir planingai organizuoti pamokos darbą.

2.
Namų darbų tikrinimas vyko pamokos pradžioje. Mokiniai atsakinėjo žodžiu tai, ką rašė namuose. Taip jie dar kartą ne tik prisiminė, ką turėjo jau mokėti, bet klasėje visą tai pakartojo. Mokiniams tai buvo naudinga. Jie pratinami ne tik nuosekliai kalbėti, aptarti tai, ką patys parašė, bet kartu prisiminti, ką jau mokėsi (o tai yra senos medžiagos atgaminimas).Iš to, kaip mokiniai atliko namų darbus, galima spręsti, kad praeita tema buvo suprasta, bet trūko darbinių įgūdžių, vis dar darė kirčiavimo klaidų, tad prasminga buvo mokytojos dar viena skirta analogiška užduotis klasėje prieš naujos medžiagos išdėstymą, kuri glaudžiai siejosi su praeita pamokos tema.

Namų darbų tikrinimas neužsitęsė, atitiko pirmąją mokymo proceso grandį – paruošimą, tačiau laiko atėmė dar vienas pratimas raštu prieš naujos temos išdėstymą (bet tai buvo neišvengiama, nes pradėti aiškinti naują temą, kai mokiniai dar neįsisavino praeitos pamokos medžiagą, tiesiog neprasminga).

__________________________
Daugiau apie tai skaitykite:

Pamokos analizė – pavyzdys (I dalis)
Pamokos analizė – pavyzdys (III dalis)
Pamokos analizės planas (I dalis)
Pamokos analizės planas (II dalis)

Susiję įrašai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *